субота, 23. јануар 2010.

Srpska prezimena

Polazeći od filma "Kad budem mrtav i beo", pa preko Zorice Šumadinac i njenog druga iz klupe, Tončija, stigli smo do srpskih prezimena.
Šta o njima i njihovom nastanku kaže Vikipedija, slobodna enciklopedija?!
"Većina srpskih prezimena prepoznatljiva je po sufiksu "ić". Sufiks "ić" jeste slovenski deminutiv, čija je osnovna uloga u stvaranju patronima i matronima.
Procenjuje se da se dve trećine srpskih prezimena završava na "ić" ili "vić".
Razlike u prezimenima između Srba iz Srbije i Srba iz drugih krajeva su uglavnom u tome što su jedna formirale srpska vlast (u skladu sa narodnom tradicijom) dok su druge formirale strane vlasti."
Kao što je Kralj Pajaca konstatovao (a Vikipedija to i potvrđuje) ako si Srbin (i srpskoga roda) skoro da je neminovno da se prezivaš na "ić".
Pokojna beogradska glumica Zorica Šumadinac je tek izuzetak koji potvrđuje pravilo.

9 коментара:

Milan Grbic је рекао...

Biće to da su mnoge individue iz SRPSKOG nacionalnog korpusa mentalni robovi imperija pod čijom vlašću su njihovi preci živeli.
Imperije su prohujale sa vihorom(Austo-Ugarska i Osmanska),a robstvo je nastavilo da egzistira...

amarilis.online је рекао...

A ako si Srpkinja i srpskoga roda, šta onda! Da li da zadržiš prezime na ić ako hoćeš da se udaš za ne-ić prezime. Kakva je onda pozicija u Srpskom nacionalnom kropusu I wikipedi-i.

Infinitum је рекао...

Amarilis,
buduci da si Milanu postavila pitanje, ne bih se ukljucivao u diskusiju.
Sta sam imao da kazem, rekao sam u svom postu.
I tome mi je dobrano pomogla VIKIPEDIJA... i eto...

Infinitum је рекао...

p.s. Amarilis ja ću ti odgovoriti u svom sledećem postu.
Pošto sam te proglasio za svog novog junaka, ja sa svojim literarnim junacima polemišem u svojim zapisima...
p.s.s. znam da sam malo dosadan i smoran sa svojim objašnjenjem, ali...

amarilis.online је рекао...

Počastvovana proglašenjem. A da li ja kao stvarna imam pravo na polemiku sa tvojom literarnom junakinjom?

Milan Grbic је рекао...

amarilis.online,
zasto bi uzimanje prezimena prilikom udaje menjalo tvoj polozaj u Srpskom nacionalnom korpusu?
Zasto odrednica "ic" mora determinisati pripadnost pomenutom?
To nema nikakve veze!

amarilis.online је рекао...

Naravno da ne menja, samo sam htela da budemo precizni!

Milan Grbic је рекао...

Da.
Gadno je kalkulisati prezimenima sa ovog "trusnog područja",a u Vikipedije umeju da budu
"kratke noge" samo tako.
A,precizan valja biti. :)

Infinitum је рекао...

Imaš (sva) prava, Amarilis. Ali tvoja uloga je sada udvojena, što ponekad može da znači i "double trouble".
:)