понедељак, 22. децембар 2008.

Eto Mesija!

"Subota, 13. decembar: derbi Barselona-Real Madrid. Rezultat: 2-0. Strelci: Eto i Mesi.
Katalonija je za dva gola bliža nezavisnosti od Španije! Katalonija-Španski kralj dva prema nula..."
Kada bi se nezavisnost sticala davanjem golova?! Pa, još Argentinac da obavi taj posao za Katalonce...
"Na ulicama Barselone dvostruki, šizofreni haos. Na jednoj strani katalonski separatisti, na drugoj katalonski anarhisti. I jedni i drugi urlaju približno istom količinom decibela, ali "ono što je pesnik želeo da kaže između dranja" jeste bitno različito: jedni su ZA, drugi PROTIV...
Igor i ja nailazimo na kordon murije. Iz susedne ulice se čuju anarhisti, skandiranje i lomljenje nečega... Ulazimo u najbliži lokal. Ja naručujem crno vino, a Igor čaj. Konobar je doneo čaše, zapalio sam cigaretu..."
Reci mi: Igor te ne nervira što pije čaj? Ni konobar koji ga donosi? Nedoslednost, Setwah!
I, tako, dok bezbrižno pijete čaj i crno vino šta se dešava na ulicama Barselone? Jer, španski kralj je ubedljivo poražen...
"Lomljava i skandiranje su sve bliže i bliže, i u jednom trenutku se sve pretvara u ciku i vrisku, i ljudski stampedo protrčava sa druge strane stakla...
Ispijamo po gutljaj pića gledajući ljude na ulici. Igor kaže:
- Jebote, sećaš se one večeri na demonstracijama kada smo se sakrili kod Georgija na Skadarliji?
Odgovaram:
- Znam! NOĆ DUGIH PENDREKA...
Prisećamo se kako je te noći sve počelo tamo, na početku Brankovog mosta. Zapaljene gume koje se kotrljaju, suzavac i vodeni topovi na Trgu Republike, i sav taj ADRENALIN...
Pola sata kasnije smo izašli iz kafea, i vazduh je bio čist kao posle kiše.
Krenuli smo kući..."
Hm, kući?! Daleko su vaše kuće, Setwah, i mnogo bliže meni nego vama...
Uzgred, da li Georgije još stanuje u Skadarliji? Priznajem, bezvezno pitanje. Suvišno. U svemu ovome Georgije je najmanje važan... Mada sam siguran da i on luta Evropom, i da je daleko od svog doma.

Нема коментара: