среда, 3. фебруар 2010.

Ptica sojka

RTV Beograd je 1966. godine snimio igrani film „Kreštalica“. Kao scenarista je naveden otac srpskog pozorišta.
Originalni tekst Nemca Augusta Kocebua “Papagaj” Vujić je preimenovao u “Kreštalica“. Ko je tada u Srbiji i čuo za papagaje?! A kreštalica je poznatija kao ptica sojka.
Da bi došao do „Kreštalice“, Joakim Vujić je prvo morao da se oženi, mada se u literaturi navodi da „su ga oženili“. Kao da se on opirao tom činu koliko je znao i umeo. Ali, sila Boga ne moli. Zapala mu je bogata udovica Pelagija Manojlović. Međutim brak nije potrjao: ona se od Vujića razvela uz bučan skandal. Takve su žene: bučne i sklone skandalima. Krešte na sav glas.
Rezultat svega toga je bio da je Pelagijin lik njen bivši muž ovekovečio u “Kreštalici”. Ona njemu skandal, a on nju javno, i to pred svima... I za sva vremena...

12 коментара:

Kajzer Soze је рекао...

Ptica Sojka se zove još i Kreja i treba napomenuti da je vrlo lepog igleda i prilično inteligentna,ali uprkos tome,ljudi je ne vole,jer užasno iritantno krešti, a posebno je odvratno ako te njen krik probudi iz jutarnjeg sna :)

Infinitum је рекао...

bas bih voleo da slicno tebi toliko znam o toj ptici.
jurio sam po netu. ima vise naziv...

Kajzer Soze је рекао...

Budila me je godinama na moru svako jutro, morao sam da naučim i to težim putem.

Infinitum је рекао...

Tezi ili laksi put, Kajzere, ali ti znas znanje tj. razumes se u balkanske ptice
krestalice
:)

amarilis.online је рекао...

Svaka čast za pticu Sojku, ali čini mi se da primećujem neke naznake mizoginije u ovom tvom postu. Ili grešim?

Kajzer Soze је рекао...

http://retkazverka.blogspot.com/2010/02/izlozba-udvarac-i-boza.html

Pročitaj komentare, ja pokušao da te izreklamiram

Infinitum је рекао...

svaka reklama je dobrodosla
HVALA!

Infinitum је рекао...

Amarilis,
promakao mi je tvoj komentar.
sta je "mizoginija"?
Slabo pamtim te strane reci i izraze.
PA, tu je Vikipedija!
"Mizoginija je druga reč za tzv. „muški seksizam“ tj. mržnju i omalovažavanje muškaraca prema ženama na nivou predrasuda. Sam pojam mizoginije je širi i označava oblik paranoidne fiksacije vezane za stvar koja je istovremeno predmet mržnje i ljubavi."
Ne! Gde ja da mrzim zene!Problem je sto znam da preteram sa njima, pa bolje da... tako... drzim ih na distanci.
Sa svima ja preteram! Zato i jesam kralj Pajaca!

Retka Zverka је рекао...

Vidim ja da ste vi ovde već izdefinisali sve pojmove i da dopunjavate Wikipediju i tako neke lokacije. Eto, da se i ja prijavim ko neka sojka ptica, a.k.a. "bučna i sklona skadalima", što umal' ne postade senica. ;-)

P. S. Ću da se posvetim tvom pozivu za priključenija sutra, a ne malo sutra. :-)

Infinitum је рекао...

OK, Retka Zverko.
hvala na debiju na blogu KP-a.

Kajzer Soze је рекао...

Amarilis,Amarilis, pa ovakvog džentlmena ko što je Kralj ti da svrstaš u ženomrsce, de će ti duša??

Infinitum је рекао...

Kajzer,
mozda i jesam dzentlmen,
ali oficir sigurno nisam,
a Ricard Gir ni slucajno!