понедељак, 1. фебруар 2010.

Na dvoru kneza Miloša

Pomenuo sam da se Marinino matično pozorište pre nego što je postalo Knjaževsko-srpski teatar zvalo "Joakim Vujić".
Ko je Joakim Vujić? Za početak, on više nije živ. Umro je. Veoma davno. U XIX veku, i to u dubokoj starosti.
Mada je bio Srbin u Srbiji prvi put boravi u jesen 1823. godine. Između 1835. i 1839. godine provodi u Srbiji, većinom u Kragujevcu, gde na dvoru kneza Miloša Obrenovića priređuje pozorišne predstave.
U jesen 1834. godine je postavljen za direktora Knjažesko-srbskog teatra.
Sa padom knjaza Miloša sa vlasti, i on napušta Srbiju.
Dolaze novi vladari, nova dinastija... Prestonica se seli za Beograd...
Zavesa pada nad Marininom gradom...

5 коментара:

Kajzer Soze је рекао...

Kralju,samo da ti sed javim da pratim i uredno čitam tvoje priče. Nemam nešto posebno da komentarišem, ali su mi svi tekstovi interesantni i svaki pročitam.
Pozdrav od Kajzera

Infinitum је рекао...

E, kazeru,
racunam na tebe, vazda!
ne znam koliko ti na mene racunas, ali ti si nezamenljiv!
:)

Kajzer Soze је рекао...

Ja obično računam na prste (digitron mi je crk`o), ali kad se zbunim, računam i na tebe :)).

Infinitum је рекао...

ko ce na koga da racuna, ako ne bloger na blogera?!
(mada moze ponekad i na blogerku!)

Kajzer Soze је рекао...

A hahhaha! Super!