недеља, 7. фебруар 2010.

Pelagija No. 3

Amarilis tvrdi da i ona ima svoju Pelagiju. U stvari, ona je više Akunjinova nego njena. On, opet, ima seriju romana o Pelagiji pronicljivoj, i ne baš tipičnoj časnoj sestri detektivu. Njen partner u rešavanju zločina je vladika Mitrofanij.
Njih dvoje žive i delaju u oblastima oko reke Volge. Dakle, ruska provincija. I čini se da je kraj XIX veka. Uskoro bi trebalo da usledi rusko-japanski rat.
Koga to monanjiha Pelagija i vladika Mitrofan jure i hvataju, optužuju za zločine, zaista ne znam?! Imati posla sa Akunjinom, to baš ne liči na Kralja Pajaca. Njemu to zvuči kao laka, zabavna literatura.
Ono: instant, za svakodnevnu upotrebu.
Reči koje on voli da koristi jesu: avantura, žad, dijamantska ogrlica… Brojanice…
Ali Srbi ga vole i rado čitaju. Isto kao i Rusi.


9 коментара:

amarilis.online је рекао...

Ledena ruska zima,
okova ledom srce svima.
Kraljevsko srce ledeno beše,
surove presude padoše!

Vesti dođoše i do Pelagije
u samoći suze ona lije.
Mudra sestra Pelagija
Kralju nije najmilija!

Literatura to je loša
ne vredi ni 2 groša!

Infinitum је рекао...

Amarilis u BG-u živi,
skladne pesme ona znade
da sastavi tad(e)-kad(e).

KP je pesnik loš
ne vredi ni pola groš(a)!

Retka Zverka је рекао...

Amarilis od inspiracije
odbraniti se ne može
Ipak KP ne pravi racije
Jedna mu beše od druga Jože

Ni KP, ni Amarilis
Ko pesnici loši nisu
"Redovi" im imaju miris
Al' za sad, ne po Dis-u!

P. S. 3 za groš, 3 za groš, vuka se ne bojim ja, tra-la-la 2X ;-)

Infinitum је рекао...

Tri pesnika tu su skupa
tj. zajedno
(različitih polova,
ali iste, blogerske
sudbine)
i to se sve dešava sa ove strane (reke) Drine...

Od tri groša ne mrdaju dalje
(i to baš traje
:))

Retka Zverka је рекао...

KP, dobro je da nismo 3 loša. ;-)

Oj Drino moja, što krivudavo 'odiš
I na stihoklepanje me navodiš...

P. S. Mene kad u'vati, onda me baš ne pušta. :-P

Infinitum је рекао...

Mene pušta,
ali takav je dan
srećan i radostan
(ma, idi!)

to što nas troje u"vati
možda će neko i da shvati
(šta)!

Retka Zverka је рекао...

Ili da se strancizmom izrazim, ekstenzija za začinjavanje je "begaj" - šta?

Odoh da proluftiram glavu, a usput i ono nešto u njoj, ako ičeg tamo ima(de)... ;-)

Lolo, Lolo, ja sam te vol'o... :-)

P. S. Amarilis, it's your turn now! ;-)

amarilis.online је рекао...

Drumovima blogerskim juri trojka,
prati je brzim letom ptica sojka.

Kraljeva je svita šarolika -
Ah, uzdahnu kralj,
i nije baš mladolika!

Zverka Retka u sviti se ističe,
Kralju malo krivo
kaže, Amarilis šta te se tiče!

Amarilis glavu diže
i ne da zimi da priđe bliže!

Infinitum је рекао...

Kad, Amarilis, rece "trojka"
podseti me na Rusiju
i tri konja upregnuta
u sanke
(ili je bolje reci - saonice(?!))
kako jure Akunjinovom
i Pelagijinom Rusijom
oko reke Volge.