понедељак, 18. јул 2011.

(FAMOZNA) SRPSKA KNJIŽEVNA SCENA

(e-mail prepiska)

Dragi K.P.
Pojam KNJIŽEVNA SCENA počeo sam da koristim kada sam ga od tebe čuo. Pored toga, u podnaslovu časopisa "Art Fama", pored ostalog, piše da je to časopis za likovnu scenu. Dalje, u nedeljniku "Vreme" je 1990-ih godina izlazila rubrika „Scena“ koja je davala priloge vezane za aktuelna zbivanja iz opusa poznatih umetnika.
Šta je to SRPSKA KNJIŽEVNA SCENA? Da li su to samo popularni pisci? Da li su to samo pisci koje anketira i intervjuiše dnevni list "Politika"? Da li su to pisci koji dobijaju ugledne nagrade? Da li su to jedino autori "Stubova kulture", "Arhipelaga", "Agore" i još desetak najuglednijih izdavača?
Po toj logici ja ne pripadam srpskoj književnoj sceni. Ali kao što u pozorištu i na filmu imaš glavne uloge, tako imaš i epizodiste, koji su vrlo važni i bez kojih glavni likovi ne bi mogli da deluju.
Ako se moje knjige nalaze i kupuju po knjižarama, ako dajem intervjue za časopise i radio, ako sam bezbroj puta svojim tekstovima uvrštavan na stranama najboljih (književnih) časopisa u društvu najpoznatijih pisaca, ako sam citiran u tuđim knjigama, ako sam, konačno, prijatelj sa veoma poznatim piscima sa kojima imam uzajamni odnos uvažavanja - onda ne vidim zašto i ja ne bih bio sastavni deo te famozne srpske književne scene(?!)

(izvor ---- GMAIL)

Нема коментара: