субота, 28. март 2009.

Bicikl od 1.730 $

Nastavljam da prikupljam podatke o karbon fiberu. Momak koji koristi nick-name Bezier piše:
„Ja sam dosta zainetersovan za CF .“
Toliko je „na ti“ sa karbon fiberom da su dva slova C i F dovoljna. Opet Bezier:
„Čitam tehničke magazine koji o tome pišu, a na Internetu sam pronašao dosta priloga o tome kako se određeni predmeti prave od CF-a.
Većina ne razume suštinu problema: CF je izuzetno skupa tehnologija (materijal plus takozvani „time consuming“ ), tako da je protiv svake zdrave logike šasiju od aluminijuma oblagati skupocenim CF-om.
Ako je šasija aluminijumska onda ona na sebe preuzima sile, opeterćenje i zaštitu putnika u slučaju udesa, tako da je možete obložiti bilo kojom laganom plastikom ili tankim limom mnogostruko jefitnijim od CF-a. Dakle, nema nikakvog smisla koristiti CF!
Što se tiče primene CF-a u izradi sportskih bicikala (posedujem jedan koji ima ram od CF-a. Međutim spojevi nisu od CF-a već od aluminijuma, pa se sve to lepi - specijalna tehnika): takav bicikl mnogo košta.“
I Bezier ima svoje novčane limite. Ni njemu nije baš sve pristupačno.
„Moj jeftiniji aluminijumski bicikl je plaćen 1.730 $, dok je bicikl od CF-a dvostruko skuplji, tako da su to prilično visoke cifre. Za daleko manje novca moguće je kupiti solidan polovni automobil.
Teško da će CF ikada ući u serijsku proizvodnju (da se od njega rade kompletne karoserije) već će to biti varijanta neke kvalitetnije ABS-plastike ili nešto slično.
CF tehnologija je još uvek preskupa. Međutim ljudi istražuju, pa ne mora značiti da će za deset godina razmišljati kao danas.
Setite se šta se dogodilo sa komunikacijama, računarima i još nekim tehnologijama: kako je sve to izgledalo pre deceniju-dve, a danas je tako normalno, sveprisutno.
Ja imam svoju viziju kako bi to moglo biti. Međutim nemam vremena o tome da govorim. Verujte mi na reč: veoma sam upućen u tehnologiju izrade delova od kompozita!
Čak sarađujem sa jednom USA firmom (Icon Aircraft) koja ceo avion izrađuje od kompozita: krila, trup...
Ali to je druga, i duga priča...“
-----------------------------------------------------------------
1. CF je skraćenica za carbon fiber.
2. time consuming – koji dugo traje;

Нема коментара: