понедељак, 19. мај 2008.

Bukmarker

Sve više se udaljavam od Rob-Grijeovog romana, i sve sam više u svom. Negde sam, otprilike, na desetoj strani. Broj deset ne uliva neko veliko poverenje, ali govori da sam odmakao od početka. Čak prestaje da bude važno gde sam se, trenutno, zaustavio u čitanju "Reprize". Tu sam, negde, pri kraju prologa.
Već sam u sledećem poglavlju naslovljenom sa "Prvi dan". Upravo sam tu: na ničijoj zemlji. Znam da sam tu, mada ne koristim bukmarker. Pamtim da sam tu stao.
Danski filozof Kjerkegor se eksplicitno pominje u romanu: 1841. godine on je bio u Berlinu. I 1843. godine... Pominje se i njegova verenica Regina Olsen. Svi ti filozofi su imali verenice, a retko žene. Kao da su tražili alibi da se nikada ne ožene.
Umesto imena glavnog junaka, pojavljuju se njegovi inicijali: AR. Nije ni svestan da će uskoro promeniti identitet. Posmatra svoj lik u ogledalu: vreme je da skine lažne brkove.
Skinuvši ih, shvata da mora da promeni i identitet. Njegova putna torba poseduje lažno, dvostruko dno, i tu se nalaze još dva pasoša. U njima su fotografije našeg junaka bez brkova. Dakle, može da izabere bilo koji od dva pasoša.
Odlučuje se za onaj na ime Boris Valon.

Нема коментара: